Villkor och FAQ

Här hittar du svar på vanliga frågor samt våra villkor om ångerrätt, avanmälan m.m.

Så fungerar det:
Du anmäler dig till en av våra WeSound-körer direkt på hemsidan och ca 30 dagar före kursstart skickas en faktura till dig. Ungefär en vecka före kursstart skickas ytterligare information ut till dig via den mejladress du angett i anmälan. Under terminen har du tillgång till stämfiler och låttexter via körens interna hemsida.

Prova på?
Vi erbjuder tyvärr inte möjligheten att prova på kören då våra körer ofta är fulla vid terminsstart. Välkommen istället på avslutningskonserterna, titta på videoklipp på vår facebooksida m.m. för att bilda dig en uppfattning om vad WeSound erbjuder!

Ångerrätt och avanmälan:
WeSound följer lagen om distansköp. Du har 14 dagars ångerrätt från det att du anmält dig till någon av våra körer. Anmäler du dig tidigare än 14 dagar före kursstart så har du ändå möjlighet att ångra dig fram till 14 dagar före kursstart. Om du ångrar ditt köp inom ångerfristen måste du meddela detta till oss via mejl. Du har rätt att få tillbaka all erlagd betalning inom ångerfristen förutom för de tillfällen som pågått sedan terminsstart. Ångrar du dig efter ångerfristen återbetalas inte terminsavgiften.

Foto och video:
Det är tillåtet att fota och filma under WeSound’s körövningar och uppträdanden. Vi förbehåller oss rätten att använda all form av bild och film från övningar och uppträdanden, på sociala media, hemsida, reklam och media.

Kan jag anmäla mig även om jag är borta någon gång?
Ja! Du är givetvis välkommen även om du missar ett eller flera tillfällen. När du missar ett tillfälle har du möjlighet att öva till stämfilerna via körens interna sida på hemsidan.

Ändra dina personuppgifter:
Om du byter telefonnummer eller mejladress så behöver du mejla oss så att vi kan ge dig tillgång till den information du behöver under terminen

Integritetspolicy:
Från 25 maj 2018 gäller den nya dataskyddsförordningen (GDPR) och du kan läsa mer här, om hur vi hanterar dina personuppgifter.